niedziela, 19 czerwca 2016

#Agnieszka Tomczyszyn - Prawo pierwszych połączeń

~ Jak coś ci idzie zbyt łatwo, to znaczy, że się nie rozwijasz. Dążenie do perfekcji zawsze jest poza granicą sfery komfortu. Musi być trochę ciężko i pod górkę, jeśli chce się coś w życiu osiągnąć. Jakbyś całe życie chciał mieć wygodę, to leżałbyś pod kocem i oglądał telewizję. Ale wtedy nic się nie zmienia. Żeby się zmieniało, trzeba się wygramolić z barłogu, nawet jak jest ci ciepło i przyjemnie.


   Czy zastanawialiście się kiedyś nad swoją przyszłością? Każdy z nas ma jakieś marzenia i w wielu przypadkach stają się one dla nas nieosiągalne. Nie podejmujemy ryzyka, ponieważ boimy się porażki. Nie możemy pogodzić się z myślą, że spróbujemy, ale przegramy. Nie wszystko przychodzi łatwo. O wiele rzeczy trzeba się starać długimi latami, ale im bliżej jesteśmy realizacji naszych upragnionych marzeń, tym czujemy się szczęśliwsi, prawda?

   Książka jest solidną motywacją dla młodych osób, które każdy dzień spędzają bezczynnie. Niestety nie zauważamy czasem tego, że czas leci strasznie szybko, a każdego straconego dnia nie da się odzyskać. Czytając tą historię można zastanowić się nad tym, czy chcemy aby nasze życie wyglądało tak czy inaczej? 

   Wiele w naszym życiu brakuje elementów, więc zamiast nie myśleć o tym co sprawia nam przykrość, warto wstać, podjąć walkę i realizować swoje marzenia, które czasem wydają się nie do spełnienia. Każda droga do sukcesu jest trudna, ale każdy kto walczy, zawsze jest zwycięzcą.

   Główny bohaterem jest Jonasz, którego rodzice wysyłają na obóz językowy do Korsyki. Chłopak na początku nie chce brać udziału w tym przedsięwzięciu, ponieważ miał już plany na wakacje ze swoimi przyjaciółmi: Rudym i Benkiem. Jednak po czasie dostrzega, że nie jest tak źle jak myślał, że będzie. Jonasz pozna wolność, bezwarunkową przyjaźń i wiele możliwości, które oferuje mu życie, a on wcześniej tego nie dostrzegał.

   To bardzo motywująca książka. Pokazuje nam obraz, że jeśli chcemy coś osiągnąć i staramy się o to - damy radę. Przyjaciele Jonasza, których poznajemy w książce mają bardzo odmienne charaktery. Jednak każdy z nich jest zdeterminowany i gotowy do działania. Nie boją się stawić czoła wyzwaniu i marzeniom, przez co książka jest ciekawą i przygodową pozycją, gdzie czytelnik może polubić wszystkich bohaterów.

   Styl autorki mnie nie zawiódł. To już trzecia książka Agnieszki Tomczyszyn, którą mam przyjemność czytać i uważam, że była najlepsza z dotychczasowych. Czyta się ją bardzo szybko, ponieważ jest ona krótka, ale za to bardzo mądra, zabawna i dająca motywującego kopa do działania.

   Uważam, że "Prawo pierwszych połączeń" jest pozycją obowiązkową na lato. Książka swoją lekkością, przyjemnością i prostotą wprowadziła mnie w świetny nastrój i spędziłam bardzo dobrze przy niej czas. Jeśli nie znacie twórczości tej autorki, to ja gorąco was zachęcam do zapoznania się!

★★★☆☆

~ Wcale nie musicie żyć jak inni. Jak wasi rodzice, przyjaciele. Możecie żyć zupełnie inaczej. Tak jak wy chcecie. Jeśli znacie angielski, świat stoi otworem.



Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu MG! :)

24 komentarze:

  1. Raczej temat nie dla mnie, ale skoro polecasz książki tej autorki będę miała ją na uwadze;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie pozycje tej autorki bardzo szybko i przyjemnie mi się czytało :)

      Usuń
  2. Dla młodych osób taka książka może rzeczywiście okazać się pożyteczna. Sama również mogłabym ją kiedyś przeczytać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla każdego może być ona wielką motywacją do działania :)

      Usuń
  3. Może być ciekawie!
    Trzeba się zmotywować i przeczytać tę pozycję! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś motywującego i coś na lato. Mam wrażenie, że ta powieść nie powinna mnie ominąć. Koniecznie muszę zapoznać się z tym tytułem. Porozglądam się za swoim egzemplarzem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powinna, można spędzić świetnie z nią czas :D

      Usuń
  5. Nie znam twórczości Agnieszki Tomczyszyn, ale postaram się w wolnej chwili mieć ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam inną książkę autorki i podobała mi się:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również się podobały dwie części Ezotero, chociaż druga była lepsza :)

      Usuń
  7. Lubię lekkie czytadełka, więc i tę chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie znam twórczości autorki,ale skoro książkę oceniasz tak wysoko, to z wielką chęcią rozejrzę się za ową pozycją :) Pozdrowienia!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeżeli tak polecasz, to w sumie czemu nie? Z chęcią się za nią rozejrzę jak za innymi lekturami autorki. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może akurat przypadną Ci do gustu książki tej autorki ;)

      Usuń
  10. Jestem bardzo ciekawa tej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiedziałam, że ta książka jest taka motywująca :) aż żal że jej nie zamówiłam do recenzji :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się tego nie spodziewałam i byłam totalnie zaskoczona :)

      Usuń
  12. Skoro książka jest świetna na lato, to może sięgnę po nią właśnie w te wakacje, aby jeszcze lepiej poczuć ich klimat ;)

    OdpowiedzUsuń