sobota, 7 listopada 2015

#Tahereh Mafi - Dotyk Julii

~ Nadzieja bierze mnie w ramiona i trzyma w swoich objęciach, ociera mi łzy i mówi, że dziś, jutro, za dwa dni wszystko będzie dobrze, a ja jestem na tyle szalona, że ośmielam się w to wierzyć.

   Już na początku powieści poznajemy Julię, zamkniętą w psychiatryku przez 264 dni. Jest bardzo cichą i smutną osoba, ogółem jest zamknięta w sobie. Uważa się za najgorszą osobę na świecie. Ani ona, ani nikt inny nie potrafi stwierdzić dlaczego jej dotyk zabija ludzi. Bohaterka przez 17 lat swojego życia nigdy nie doznała ciepła drugiej osoby, nigdy nie przytulała nikogo. Pewnego dnia do jej celi dołącza pewien towarzysz o imieniu Adam. Po jakimś czasie dowiadujemy się, że ta dwójka zna się z przeszłości. Przywódca Komitetu Odnowy - Warner chce wykorzystać jej moc aby zawładnąć światem. Julia pierwszy raz w życiu się buntuje i nie ma zamiaru mu pomagać.

~ Spójrz na mnie - o to chciałabym cię poprosić. Porozmawiaj ze mną raz na jakiś czas. Znajdź lek na te łzy, bo naprawdę chciałabym odetchnąć. Choć raz w życiu.

   Książka według mnie jest bardzo dobra. Postacie zostały idealnie wykreowane. Styl pisania autorki jest po prostu cudowny, a akcja toczy się bardzo szybko. Pochłonęłam tę powieść w mgnieniu oka, że zanim się obejrzałam już czytałam epilog. Zainteresowała mnie postać Warnera i myślę, że w kolejnych częściach polubię go jeszcze bardziej. Do tego Kenji - świetna osoba i momentami myślałam, że popłaczę się ze śmiechu. Nie mogę się doczekać jak zakupię całą serię i przeczytam dwie następne części!

★★★☆☆

   Polecam dosłownie każdemu przeczytanie Dotyku Julii. Myślę, że większość osób już ją czytała, ale gdyby ktoś zastanawiał się nad tą serią to powiem jedno: nie zastanawiajcie się dłużej, tylko czytajcie.


17 komentarzy:

  1. A mi wręcz przeciwnie - nie podobała się. Okej, rzeczywiście świetny styl pisania i czyta się bardzo szybko, ale w pewnym momencie kompletnie się zgubiłam, a zakończenie mnie całkowicie rozczarowało. To odgrzewany kotlet!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dotyk Julii od dłuższego czasu mam w planach. Nie mogę się doczekać, aż uda mi się ją przeczytać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobała mi się i naprawdę polecam ją każdemu, jak leci. Styl autorki jest po prostu zniewalający, taki... oryginalny. Dotąd nie spotkałam się z żadnym podobnym ^^
    Zapraszam do mnie na recenzję "Co, jeśli"!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cała trylogia jest świetna - jedna z lepszych serii młodzieżowych.
    Pozdrawiam :)

    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dawna mam tę trylogię na swojej liście, bo Twoja pozytywna recenzja jest jedną z naprawdę wielu, które miałam okazję przeczytać. Sporo ludzi wypowiada się o tej serii w samych superlatywach, więc muszę koniecznie przeczytać - co i tak bym zrobiła już ze względu na sam opis fabuły, który przekonał mnie do siebie "od pierwszego wejrzenia" :D
    Pozdrawiam,
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. "Dotyk Julii" jest na mojej liście od bardzo bardzo dawna. Miałam nawet go kupić na Targach Książki w Krakowie, ale niestety były tylko 2 i 3 część albo cała trylogia (a nie chciałam od razu kupować całej serii). Mam nadzieję, że prędko się zaopatrzę w tę książkę:)
    http://lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Już od jakiegoś czasu jest ona na mojej liście, jednak nie mam czasu po nią sięgnąć. Więc cierpliwie czeka na swoją kolej :D
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam i również mi bardzo przypadła do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mamy nieco inne punkty widzenia na pierwszą część, ale żywię nadzieję, że druga będzie znacznie lepsza i nie będę się mogła doszukać kopi postaci z komiksów Marvela :)

    Pozdrawiam
    Papierowa Wyobraźnia

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli podobała ci się pierwsza część, to w kolejnych zakochasz się na zabój! Trzecia część jest według mnie najlepsza, wszystko się tam odwraca o sto osiemdziesiąt stopni, ale wypada wprost genialnie i trzecią cześć zaliczam do swoich najulubieńszych książek ever :)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  11. Dotyk Julii to jedna z lepszych książek, jakie udało mi się przeczytać - nie tylko w tym roku, ale i w ogóle ;) Z resztą, cała trylogia jest naprawdę bardzo dobra ;)
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  12. Okay to idę czytać! A tak na serio to mam zamiar to przeczytać tylko nigdzie tego nie ma ( w sensie w bibliotece) Zachęciłaś mnie jeszcze bardziej :)
    zaczytanabella

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze nie miałam okazji sięgnąć po tą książkę, może kiedyś :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Na prawdę mocno nie lubię Paranormal Romance - zwłaszcza takich ;-; Może kiedyś uda mi się przemóc i wtedy ustawię sobie na półeczce całą trylogię. Zwłaszcza po tak dobrej recenzji ^^

    Pozdrawiam,
    Księgarz Cmentarny

    OdpowiedzUsuń
  15. Wczoraj skończyłam ją czytać i łał odziwo udało mi się ją pochłonąć dosłownie w 2 dni co jest u mnie wielkim wyczynem ale co tu się dziwić xD mam ochotę przeczytać już Sekret Julii więc chyba wyczuwam wyprawę do biblioteki w następnym tygodniu ♥
    pozdrawiam,
    http://ksiazkiponadniebo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna książka i oryginalny pomysł. Warner w kolejnych częściach zainteresuje Cię jeszcze bardziej.
    http://lonely-girl-tay.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam całą serię. Akurat to wydanie mi się niezbyt podoba, pierwsze było o niebo lepsze. Co do całej serii, pierwsza była w porządku, jednakże im dalej tym gorzej - tak mi się wydawało. Ale gdy dobrnęłam do ostatniej czwartej częsci, który jest de facto dodatkiem moje zdanie nieco się odmieniło na całą serię. ;)

    OdpowiedzUsuń