piątek, 1 lipca 2016

#Jenny Han, Siobhan Vivian - Ból za ból

~ Przypominało to przeznaczenie albo magię – te dziewczyny zjawiły się w moim życiu dokładnie wtedy, gdy najbardziej ich potrzebowałam.


   Jak bardzo człowiek może zniszczyć drugiego człowieka? To pytanie nasuwa mi właśnie ta książka. Ludzie wywierają na nas ogromne presje. Mogą doprowadzić nas do tragicznych wydarzeń, zniszczyć nam charakter lub sprawić, że przestaniemy w siebie wierzyć. Nie każdy z nas jest silny, co może okazać się celem naszych wrogów.

   Akcja powieści odbywa się na wyspie Jar. Splata się tam los trzech dziewczyn, które zdążyły poznać gorycz zawodu na kimś bliskim. Przechodziły przez trudne chwile w życiu i ciężko było im sobie z tym poradzić. Główne bohaterki postanawiają razem zaplanować zemstę na swoich wrogach. W pojedynkę zapewne nie dałby rady, ale razem wszystko jest możliwe.

   Muszę przyznać, że nigdy wcześniej nie spotkałam się z takim pomysłem, co od samego początku wywarło na mnie ogromne wrażenie. Na każdej stronie można było poczuć co każda z dziewczyn: Mary, Kat i Lillia - czują. Każda z nich ma zupełnie odmienny charakter. Kat, arogancka i bezwzględna. Mary jest cichą, spokojną pesymistką, która nie może pogodzić się z przeszłością. Natomiast Lillia jest dziewczyną, która zrobi dosłownie wszystko aby chronić swoją siostrę, co może doprowadzić do tragicznych czynów.

   Moment w którym dziewczyny się jednoczą i planują razem zemstę jest genialny. Razem nie tylko są o wiele silniejsze i pewniejsze siebie, ale również nie zdają sobie sprawy, że ich relacja zamieni się w przyjaźń. Motyw zemsty jednak jest najważniejszy w tej książce i według mnie został bardzo dobrze wykorzystany. Autorki pokazały nam jaki skutek mogą mieć takie wydarzenia.

   Książka porusza ważne aspekty. Nie zdajemy sobie czasem sprawy, że inne osoby dookoła nas mogły w przeszłości mieć traumatyczne życie. Mimo, że od złych wydarzeń może minąć kilka lat, są ludzie którzy dalej nie mogą poradzić sobie z tymi tragicznymi wydarzeniami. Każdy z nas na swój sposób jest wrażliwy i nie powinniśmy ranić innych ludzi. Cała powieść sama w sobie jest jedynym, wielkim przesłaniem dla nas, dla każdego.

   Była to dla mnie genialna przygoda. Akcja skończyła się w takim momencie, że dosłownie nie mogę się doczekać dalszych przygód Mary, Kat i Lilli. Książka podobała mi się ogromnie i była bardzo w moim stylu. Jest to jedna z lepszych młodzieżówek, która wnosi wiele do życia i nie warto przechodzić obok tej pozycji obojętnie. Może ona rozszerzyć nam oczy i sprawić, że wyciągniemy wnioski po jej przeczytaniu.

   Jestem tą książką zachwycona. Pomysł obu pań jest bardzo adekwatny z tym co dzieje się w wielu szkołach, ale nie tylko w takich miejscach. W końcu dorośli też lubią planować zemstę za czyny, które ich dotknęły. Główne bohaterki są nastolatkami, przez co Jenny Han i Siobhan Vivian świetnie zastosowały styl potoczy. Widać, że obie autorki znają się na rzeczy i wiedziały o czym piszą. Przy tej książce nie da się nudzić. Pochłonęłam ją w jeden dzień i żałuję, że tak szybko dotrwałam do końca.

★★★★★

- Pragnę, żeby poczuł choćby częściowo ból, który mi sprawił.
Choć wcale nie byłam pewna, czy to w ogóle wykonalne.
- Pomożemy ci, Mary - obiecała Lillia. Po policzkach płynęły jej łzy, lecz w oczach czaił się ogień - Sprawimy, że zapłaci za to, co zrobił.
- Dziękuję - szepnęłam

-

Książka należy do trylogii "Ból za ból":
Ból za ból | Ogień za ogień | Ashes to Ashes


Za egzemplarz recenzencki dziękuję księgarni internetowej pantomasz.pl
Zachęcam do zakupu książki na:

26 komentarzy:

  1. Lubię książki z przesłaniem, a ta na taką wygląda. Z chęcią bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odkąd tylko zobaczyłam tę książkę w zapowiedziach, bardzo chcę ją przeczytać i mam nadzieję, że jakimś cudem uda mi się ją w zgarnąć :D Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też odkąd o niej usłyszałam chciałam ogromnie mieć ją w swoich dłoniach. Książka jest genialna! :) Pozdrawiam również!

      Usuń
  3. Słyszałam o tej książce i coś czuję, że ją przeczytam bardzo szybko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Musze koniecznie zdobyć własny egzemplarz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi nie podoba sie sam motyw zemsty, bo mam wrażenie, że książka będzie przepełniona nienawiścią i złością....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Główne bohaterki robią wiele złego, ale według mnie wątek jest ciekawy :)

      Usuń
  6. Nie wiem dlaczego, ale bardzo dorzucała mnie okładka, teraz już wiem, że warto jednak zajrzeć do środka tej książki! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka też mnie nie przekonywała, jednak na niej są główne bohaterki, więc można zobaczyć ich wygląd :)

      Usuń
  7. Jakiś czas temu książka przewinęła mi się przed oczami, jednak nie zwróciłam na nią większej uwagi. Teraz naprawdę zdębiałam. Nie miałam pojęcia, że jest aż tak dobra. Szkoda przegapić taką historię. Wiem, że powinnam ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo dobra i pokazuje nam do czego może doprowadzić taka zemsta, jakie mogą być skutki. Zostało to genialnie przedstawione!

      Usuń
  8. Mnie od początku ta pozycja jakoś odstręczała, ale po Twojej recenzji jestem skłonna się przełamać i po nią sięgnąć. Bowiem udało Ci się mnie przekonać... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie wiem czy bym przez nią przebrnęła ;p ostatnio jestem w pracy tak odmożdżona że nie mam siły na tego typu książki... obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To lepiej sięgnij po coś lekkiego, niezobowiązującego :)

      Usuń
  10. Książka była ok, ale w moim mniemaniu dość nierówna jeżeli chodzi o akcję, ale nie mniej jednak jestem ciekawa kolejnego tomu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jestem ogromnie ciekawa jak cała akcja potoczy się dalej :)

      Usuń
  11. Słyszałam o niej trochę i z każdą recenzją jestem coraz bardziej zaintrygowana. Może kiedyś się na nią skuszę.

    Pozdrawiam,
    isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Może być genialnie. Nie dość, że intryguje mnie sam opis i tytuł, to jeszcze twoja genialna opinia :D
    Pozdrawiam gorąco i zapraszam na nową recenzję,
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń
  13. Widzę, że dosyć popularna jest ostatnio ta książka. Lubię młodzieżówki, więc chętnie po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń